Projecten

Floww Group is onder andere actief in de branches
overheid, onderwijs, zakelijke dienstverlening en zorg.

Floww Group beschouwt haar klanten als samenwerkingspartners. Wij brengen een breed scala aan kennis en ervaring in. Dat mag je verwachten van een goede partner. 

Wij maken het verschil door de manier waarop wij samenwerken met onze partners. Eerlijk, betrokken, loyaal en impact zijn eigenschappen die ons in de samenwerking kenmerken. 

Floww Group is trots op haar relaties en brengt u op verzoek in contact om ervaringen te delen. 

Eerder werkten we al samen met:

Project overzicht

  • Verantwoordelijk voor de facilitaire afdeling bestaande uit 15 fte;
  • Eindverantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening op twee locaties met een totale
    omvang van +12.000m² BVO;
  • Naast de reguliere taken verantwoordelijk voor projecten als professionalisering van de
    dienst, ontwikkeling inkoopbeleid & ontwikkeling visie vastgoed.
  • Afstemming met directies van het onderwijs over de huidige en toekomstige behoeften op
    het gebied van huisvesting en middelen in relatie tot de onderwijskundige ontwikkelingen.
  • Voorzittersrol in de projectgroep en vertegenwoordiging / voortgangsrapportage in de
    stuurgroep (directieleden);
  • Eindverantwoordelijk voor alle facilitaire activiteiten gekoppeld aan herinrichting van de
    fysieke omgeving van de onderwijsorganisatie;
  • Aansturing / samenwerking met een locatie manager, contractbeheer en inkoop, integrale
    veiligheid, vastgoed & huisvesting en communicatie;
  • Eindverantwoordelijk voor financiën, organisatie, planning, informatie, kwaliteit en
    communicatie.
  • Analyse met betrekking tot onderwijshuisvesting versus een groei van het studentaantal;
  • Scenariobuilding binnen de context van gebouw- en financiële mogelijkheden, visie en
    strategie van het onderwijs;
  • Sessies met de onderwijsmedewerkers op locatie.
  • Voorbereiding op nieuwbouw en renovatie project (initiatie);
  • Verantwoordelijk voor de vertaling van de onderwijsbehoefte naar huisvesting, uitvoering
    middels workshops en interviews.
  • Inbreng in programma van eisen voor de uitvraag conform build & design constructie.
  • Scenario’s geschreven voor tijdelijke huisvesting, inclusief financiële en oppervlakte
    doorrekening en afstemming met de gebruikersgroepen.
  • Verantwoordelijk voor oplevering van een strategisch FM-plan;
  • Onderzoek naar de ideale leer- en werkomgeving binnen het onderwijs;
  • Bepalen van de positionering van de facilitaire afdeling volgens het Maturity Model;
  • Meer klantgericht organiseren en huisvesten op innovatieve wijze (inrichting organisatie
    en manier van werken);
  • Workshops, presentaties en begeleiding met studenten, docenten en medewerkers;
  • Ontwikkeling van formats en concepten voor sturing op de strategie.
  • Voorzittersrol in de projectgroep en vertegenwoordiging / voortgangsrapportage in de
    stuurgroep (Directie & College van Bestuur);
  • Eindverantwoordelijk voor alle facilitaire activiteiten gekoppeld aan herinrichting van de
    onderwijsorganisatie, inclusief het werken vanuit een nieuw werkconcept:
  • Directe aansturing van 4 facilitair managers, contractbeheer en inkoop, integrale
    veiligheid, vastgoed & huisvesting en communicatie;
  • Eindverantwoordelijk voor financiën, organisatie, planning, informatie, kwaliteit en
    communicatie
  • Verantwoordelijk voor de facilitaire afdeling bestaande uit 21 fte;
  • Eindverantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening op drie locaties met een totale
    omvang van +15.000m² BVO;
  • Naast de reguliere taken verantwoordelijk voor projecten als professionalisering van de
    dienst, herinrichting centrale ruimten, pilot nieuw werken, aantrekken en inrichten
    nieuwe locatie;
  • Afstemming met directies van het onderwijs over de huidige en toekomstige behoeften op
    het gebied van huisvesting en middelen in relatie tot de onderwijskundige ontwikkelingen.
  • Verantwoordelijk voor planvorming van alle facilitaire activiteiten aangaande
    herhuisvesting binnen het gebouw van de faculteit Technische Natuurwetenschappen;
  • Het voorzitten en aansturen van het facilitaire team ter voorbereiding op de uitvoering
    van het herhuisvestingsproject;
  • Eindverantwoordelijk voor personele inzet, planning en financiën op facilitaire activiteiten
    (geen bouwbudget);
  • Omvang renovatie oudbouw is 20.000m² en nieuwbouw 12.000m².
  • Analyse van de fysieke werkomgeving; 
  • Analyse van de gedragscomponent in relatie tot de gehanteerde werkvorm; 
  • Adviesrapport met scenario’s ten aanzien van de huisvestingsstrategie; 
  • Rapporteren MT & Directie
  • Opstellen van beleid & strategie ten aanzien van de werkomgeving;
  • Uniforme werkwijze ontwikkeld incl. rekenmodel, zodat de Facilitaire Dienst in staat is om
    op een professionele wijze haar interne klanten te faciliteren;
  • Het toetsen van de bijbehorende kostenraming.
  • Lid van het MT en teamleider voor één van de 4 hoofdlocaties. De facilitaire afdeling had
    een omvang van 11 fte;
  • Reorganisatie van de afdeling (front office);
  • Bijkomende projecten organiseren als een symposium of aantrekken van een nieuw
    kantooromgeving;
  • Representant namens Agentschap NL voor afspraken met Centre Court, de
    overkoepelende gebouweigenaar.
  • Verantwoordelijk voor het opzetten van een locatiemanagement team als onderdeel van
    een brede professionalisering van de facilitaire dienst;
  • Tijdelijk herhuisvesten van de centrale meldkamer;
  • Professionaliseren van de facilitaire accountrol naar de eindgebruikers;
  • Afstemming met directies van het onderwijs over de huidige en toekomstige
    ontwikkelingen op het gebied van huisvesting en middelen om hier facilitair op in te
    spelen.
  • Verantwoordelijk voor herhuisvestingsproject van het oude naar het nieuwe gebouw,
    inclusief nieuwe manier van werken (HNW) en daarbij behorende begeleiding;
  • Regisserende rol vervuld om alle belanghebbende partijen op elkaar aan te laten sluiten;
  • Voorzitten van projectgroep en vertegenwoordiging in de stuurgroep (directie
    bedrijfsvoering);
  • Project uitgevoerd volgens GROTICK projectmanagement methodiek.
  • Plaatsvervangend afdelingshoofd voor de Facilitaire Dienst van Curium-LUMC;
  • Eindverantwoordelijk voor alle facilitaire activiteiten met als kernactiviteiten van de
    opdracht het professionaliseren van de facilitaire organisatie en het initiëren en
    onderhouden van contacten op bestuursniveau (samenwerkingspartners);
  • Verantwoordelijk voor alle vastgoed- en huisvestingsprojecten van initiatie t/m beheer.
  • Verantwoordelijk voor een optimale huisvestingssituatie met de nadruk op efficiënter m²
    gebruik;
  • Afstoten van een buitenlocatie met +/- 200 medewerkers en deze inpassen in bestaande
    bouw;
  • Aanpassing bestaande manier van werken naar een flex concept (vorm van HNW);
  • Door reorganisatie van afdelingen de coördinatie van diverse herhuisvestingtrajecten
    begeleiden.

Ook FLOWW in uw organisatie?

Bent u nieuwsgierig geworden naar wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Laat het ons weten en wij nemen graag contact met u op.